Oppdatering av kundeerklæring
Har du mottatt en SMS om å oppdatere kundeerklæringen? Du finner den rette kundeerklæringen nedenfor. Takk for at du hjelper oss i dette viktige arbeidet.
Kundeerklæringer
Kundeerklæring banken (privat)
Kundeerklæring for deg som bankkunde/verge/foresatt
Kundeerklæring banken (bedrift)
Kundeerklæring for deg som svarer på vegne av din bedrift
Kundeerklæring LBkredittkort
Kundeerklæring for deg som har kredittkort og smålån fra Eika Kredittbank (linken tar deg videre til eika.no).
Hvorfor svare på kundeerklæringen?
For å hindre hvitvasking, terrorfinansiering og ID-tyveri er vi forpliktet av myndighetene til å vite hvem du er, og hvordan du bruker banken.
Hvitvaskingsloven pålegger banken å innhente opplysninger om deg som kunde slik at vi kan ivareta dine økonomiske interesser, samtidig som vi ivaretar vårt samfunnsansvar.
Vi må vite hvem du er og hvor pengene dine kommer fra. Det innebærer at du må svare på noen spørsmål om hvordan du bruker banken, slik at informasjonen som vi har om deg er korrekt. Vi må også vite om eventuell skatteplikt og utbetalinger til utlandet, samt opplysninger om du er en politisk eksponert person (PEP).
Hvor ofte må du oppdatere kundeerklæringen?
Vi er pliktig til å oppdatere dine opplysninger ca hvert 3 år.
Selvfølgelig hjelper vi deg
Har du noen spørsmål til skjema, vennligst kontakt vårt kundesenter på tlf 69 81 62 00. Du kan også komme innom våre avdelinger, så hjelper vi deg. Da er det viktig at du har med deg BankID brikken din.